Kompars První republika

V tomto článku bych se se čtenáři rád podělil o mou první zkušenost s komparsem. Po odvysílání daného dílu seriálu přibude článek o tom, jak jsem byl ve scéně vidět.

Castingová agentura: Echo Casting
Kostýmová zkouška: 26. 3. 2014
Datum natáčení: 4. 4. 2014
Projekt: První republika, TV seriál (ČT1)
Role: lovec
Typ: kompars

Do této agentury jsem se registroval poměrně nedávno a už ani ne po týdnu mi volali, že bych se jim hodil pro komparsní roli lovce do seriálu První republika. Následující den jsem se opět podíval do Prahy (už potřetí během 1 týdne) kvůli kostýmové zkoušce. Právě se točily interiérové záběry, protože jsem zde potkal Markétu Plánkovou a Radka Holuba. Na kostýmce mě změřili a vyzkoušel jsem si holinky. To bylo vše a já si mohl jen domýšlet zbytek kostýmu a podobu lovecké scény.

Natáčení mělo probíhat celý den, proto jsem do Prahy musel již den předem kvůli přespání. Když jsem dorazil do Prahy, přišla SMS, že nástup na natáčení je až po druhé hodině odpolední. Kdybych to věděl dříve, samozřejmě bych přespávat v Praze nemusel, no nevadí. Následující den mě metro dovezlo na určené místo a ve sjednanou hodinu mě, společně s dalšími dvěma komparzisty, odváželo auto na místo natáčení.

Na Tankodromu Milovice bylo zázemí, kde byla kostymérna, maskérna, catering apod. Dostali jsme kostýmy a oblékli si je. Nebylo nijak závratné vedro, přesto tento oblek nebyl příliš vhodný do takového tepla. Ve stanu však bylo docela fajn. V maskérně proběhl jen malý make-up a mohlo se čekat. Z vysílaček bylo celou dobu slyšet, že někde v okolí točí jiné scény. Po dlouhé době se objevil Viktor Dvořák a v civilním oblečení i Ján Koleník. Vypadalo to, že snad budeme točit scénu s nimi. Objevil se ještě někdo, ale nechci nic prozrazovat pro ty, co seriál sledují.

Kompars

Takto jsem byl oblečený.

Opravdu po chvíli (konečně) oznámili, že máme nastoupit do auta, že se jede točit naše scéna. Do auta si vedle řidiče sedl Ján, vzadu já s dalším lovcem a Viktorem, uprostřed zbytek komparsu. Společně s námi i další auta s loveckými psy, vybavením atd. Projeli jsme lesní cestou a vystoupili poblíž louky obklopené lesem. Byla zde vysoká tráva. Překvapilo mě to množství lidí, co už bylo na místě. 2 profi kamery s kameramany, režisér Biser Arichtev, expert na zbraně, maskérky, několik pomocníků, zvukaři a už si ani nevzpomínám, kdo dál.

Nám čtyřem lovcům ukázali, kam se máme postavit a jaký bude účel scény, abychom věděli, co dělat. K pasu nám připnuli pás s náboji, přes jedno rameno jsme měli loveckou brašnu, přes druhé pověšenou brokovnici. Režisér si nás rovnal podle toho, jak budeme nejlépe vidět z pohledu kamery. Mě nakonec prohodili s dalším komparzistou a rozhodli, že nebudu držet brokovnici, ale 2 lovecké psy. Paní mi je předala a já se je snažil udržet na požadovaném místě. Herci Ján Koleník a Viktor Dvořák se připravili na své pozice a mohlo se začít točit.

Moje scéna
Nejprve se scéna několikrát natočila z pohledu na nás zezadu, pak se celé to obrovské uskupení štábu přesunulo na druhou stranu, aby nás tentokrát zabrali zepředu. Nechci popisovat děj scény, počkejte si na to. S jedním zážitkem se však musím podělit. Při natáčení pohledu na nás se asi 2x scéna natočila v pohodě, psi docela poslouchali. Při dalším záběru se však, do té doby klidnější pes, rozhodl, že si stoupne na zadní a svými předními packami opře o můj bok. Když se scéna stopla, snažil jsem se jeho packy ze mě sundat, ale najednou se opět ozvalo „akce!“ a já se musel opět věnovat natáčení. Nemohl jsem se dívat na štáb, přesto jsem však slyšel, jak se tomu smějí a i Ján Koleník, který křičel svůj text se u toho lehce smál.

Tím byla hotová naše scéna, my se šli posadit ke cateringu a sledovali jsme natáčení poslední scény s Jánem a Viktorem. Bylo kolem půl sedmé večer, když se všechno přesunulo na „základnu“, převlékli jsme se, vzali si věci a sešli se u auta. Tentokrát jsme jeli jiným autem. Já si sedl do druhé řady sedaček. Vedle mě seděl Viktor Dvořák a vedle řidiče se posadil opět Ján Koleník. Ten má mimochodem černý iPhone 5, nebo 5s (neviděl jsem home button). Bylo to divné, sedět v autě s hlavními herci seriálu. Kompars vysadili na místě, kde jsme předtím nastupovali, já vlezl do metra a jel směrem hlavní nádraží. Odtud vlakem zpět domů.

Shrnutí
I když čekání na naší scénu bylo dlouhé, byla to zajímavá zkušenost a zážitek, vidět se s herci. Snad mi agentura brzy znovu zavolá a nabídne mi další projekt, protože tohle je zábavnější, než jakákoliv brigáda, kterou jsem předtím dělal.

 

Tento blog můžete sledovat na:
Twitter: https://twitter.com/ondrach_blog
Facebook: http://www.facebook.com/Ondrachblog

Označeno tagem , , , , , , , , ,

4 thoughts on “Kompars První republika

  1. Martin Šimon píše:

    Vyplatilo se to i s tou cestou a přespáním v Praze?

  2. […] mě velký zájem o tento článek, který jsem sepsal 2. den po natáčení. Díky jeho sdílení na diskuzi ČSFD jsem si nahnal […]

  3. […] původním článku (Kompars První republika) jsem neuvedl, ve kterém díle přijde moje scéna. Proč? Protože jsem to nevěděl. Pamatuji […]

Napsat komentář

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.